Cum să scapi de fraude în industria publicitară?

Industria publicitară este una dintre cele mai importante și populare industrii din lume la momentul actual. Pe lângă faptul că milioane de oameni activează aici, sute de milioane și chiar miliarde de dolari sunt cheltuie anual pentru reclame și alte diferite forme de publicitate. Chiar și casino-uri online cu pacanele jocuri sunt dotate cu echipe publicitare. 

Această mare popularizare a publicității în ultimii ani a dus la inevitabila apariție a fraudelor publicitare. Astfel, multe companii și mici afaceri s-au întâlnit cu escroci care, luând banii pentru așa-zisa publicitate, dispar și nu îndeplinesc treaba până la capăt. Cum să scapi de fraude în industria publicitară și cum să îți salvezi banii de escroci? Găsește răspunsurile la aceste întrebări mai jos. 

Cum îți salvezi banii? 

Din păcate, nu există o formulă magică ce te-ar salva de orice tip de fraude. Ca și orice alt job, escrocii își perfecționează din ce în ce mai mult tacticile și, de aceea, ești nevoit să cunoști, măcar în linii generale, mai toate tacticile acestora. Cunoștința este cea mai bună armă împotriva acestor tipuri de escrocherii, de aceea, iată câteva dintre cele mai importante sfaturi pe care ți le putem da. 

Lucrează cu persoane de încredere

Deși acest lucru pare evident, majoritatea tinerilor antreprenori nu îl cunosc sau nu îl conștientizează până la capăt. Reputația este un lucru ce nu poate fi mascat sau cumpărat. În cazul în care vrei să angajezi o firmă publicitară, este cazul să faci un background research și să afli unde și pentru cine au mai lucrat aceste persoane. De asemenea, încearcă să minimizezi avansurile și să plătești doar pentru lucrul deja terminat. 

Monitorizează campania ta publicitară 

Chiar dacă nu ai mari cunoștințe în arta publicitară, este un lucru bun să monitorizezi lucrul echipei de publicitate și să corectezi din când în când lucrurile care, în opinia ta, ar strica reputația brand-ului. De asemenea, nu te lăsa dus de nas de o activitate ridicată cu ajutorul a codurilor sau a simplelor ferme de bot. În cazul în care activitatea site-ului tău sa au afacerii tale a crescut considerabil fără mari schimbări în venit, acest lucru poate induce la folosirea ilegală a programelor de ridicare a activității doar pentru a arăta rezultate cât mai bune. A arăta, nu și a face rezultate. 

Cele mai citite articole

Cunoaște-ți metricele 

Cel mai important lucru pe care îl poți face, în opinia mea, este să monitorizezi de sine stătător toate datele afacerii sau site-ului tău înainte ca să angajezi o firmă de publicitate. Acest lucru îți va da o doză de înțelegere despre situația în care te afli și cât lucru este necesar pentru a ajunge la scopul pus. De exemplu, dacă volumul vizitatorilor crește cu peste 100% peste noapte, este foarte probabil că nu este în joc o campanie excelentă de publicitate ci o firmă nu chiar curată din punct de vedere legal. În acest caz, trebuie să îți confrunți angajații și să ceri returnarea banilor sau îndeplinirea normală a job-ului. 

Plătește pentru performanțe, nu în avans 

Avansurile sunt, în mare parte, cea mai mare problemă a campaniilor publicitare. Dacă ai dat un avans, te supui la un risc imens de a rămâne fără bani și fără publicitate. Înaintea oricărei interacțiuni cu companiile publicitare, scrie un contract în care este stipulat clar faptul că banii se plătesc doar după ce este terminat proiectul sau când scopul necesar este atins. Poți introduce un mic avans în acest contract, 20% din întreaga sumă de exemplu, niciodată nu 100%. 

Mai puține companii, mai bine 

Unii oameni au tendința de a invita o companie nouă pentru fiecare nou proiect pe care îl deschid. Această practică este total incorectă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, o companie cunoscută este mult mai sigură deoarece ești deja informat despre calitatea serviciilor lor și poți avea încredere că dacă prima dată a fost totul bine, a doua oară va fi exact la fel. Un alt argument este faptul că, psihologic vorbind, compania și lucrătorii ei sunt mai loiali și buni cu clienții care se reîntorc după un proiect sau două. Faptul acesta le dă încredere în propriile puteri și aceștia vor îndeplini lucrul mult mai bine. 

Instalează un om de încredere la cârmă 

Dacă nu ai timp să controlezi echipa de publicitate dar vrei ca toate lucrurile să meargă ca unse, împuternicește un om de încredere, un adjunct de al tău sau un alt lucrător ce ar putea controla și îndruma echipa publicitară. Această practică este des întâlnită și foarte prielnică pentru o mare parte din companii, de aceea nu trebuie să te temi de faptul că nu tu vei fi acela care va controla și îndruma echipa. Este extrem de important însă să alegi un om de încredere, cu care ai mai lucrat în trecut și de care ești sigur în totalitate. 

Deși acestea sunt puține dintre toate tacticile ce te pot ajuta la minimizarea pierderilor bănești și de reputație, dacă le vei urmări și vei putea respecta toate sfaturile de mai sus, șansa că vei da peste o escrocherie este minimă.

Cele mai citite articole